sterredeweerd.reismee.nl

Homecoming en Halloween

October was een leuke maand.

Aan het begin van de maand had ik homecoming. Dit is een typisch Amerikaanse school dance. Het is eigenlijk om alle leerlingen op school terug "thuis" te verwelkomen. het gaat meestal samen met een football game. Op de dag van de footballgame hadden we op school een peprally. Dit is iets om alle leerlingen excited te krijgen voor de football game. Er wordt muziek gespeeld door de band en er zijn spelletjes tussen de verschillende jaarlagen.

De week voorafgaand aan de homecoming game heb je spirit days. Van maandag tot en met vrijdag kunnen de leerlingen zich speciaal "verkleden" om in de spirit te komen.

Maandag was college day. Je moest dan een shirt van een college of University aan.

Dinsdag was hawaiian shirt day. Deze dag moest je zo'n bloemen print shirt aan

Woensdag was decades day. Dus uit een ander jaartal. Veel mensen hadden een jaren 60/80 achtste outfit aan.

Donderdag was sci-fi day. Hierop moest je iets aan uit sciencefiction. Dit was ook het thema voor homecoming, dus dit was de reden dat we dit thema hadden.

Men vrijdag was Hillgrove spirit wear. Dus eigenlijk school shirts en dat soort dingen.

Niemand moest per se meedoen aan deze dagen. Maar veel leerlingen, en ook leraren, deden er aan mee. Ook ik heb mijn best gedaan om er iets van te maken deze week.

Op zaterdag was de homecoming dance. Het is gewoon een schoolfeest, maar iedereen heeft nette kleren aan. Ik ging samen met mijn vriendin Veronica. Het feest was gezellig. Het was niet heel anders dan een Nederlands schoolfeest, maar ik vond het wel leuk om een keer meegemaakt te hebben, en ik heb het erg gezellig gehad.

Na homecoming kwam Halloween.

Natuurlijk een super Amerikaanse feestdag die ik natuurlijk niet kon missen. Voorafgaand aan de dag zelf ben ik met Julie, Tucker en Gavin naar een pumpkin patch gegaan. Dit is een soort attractie die om het uitzoeken van een pumpkin heen is verzonnen. Ze hadden een cornmaze, dus een doolhof in een mais veld. En ook een hayride, we werden meegenomen op een kar achter de tractor en werden rondgereden over het terrein van de boerderij. Ook heb ik natuurlijk een jack'o lantern gemaakt. Oftewel pumpkin carven. Ik heb dit al vaker gedaan, maar het is nogsteeds even leuk.

Op vrijdag hebben we met drama het fenomeen "performance friday" iedere vrijdag moeten ies kleins uitvoeren. Dit telt mee in je cijfer. Omdat Halloween dit jaar op een vrijdag viel leek het mij en een paar vrienden in drama wel leuk om 'this is Halloween' te zingen. Dit is een liedje uit de film nuchtere betere christmas.

's Avonds ging ik samen met Julie en Gavin trick'or treaten. Dat was ook erg leuk. En vooral erg lekker om op te eten na afloop. Ik was uiteraard ook verkleed. Ik was Katniss Everdeen uit de Hunger Games.

Dit was mijn verhaal alweer. In november krijg ik Thanksgiving om naar uit te kijken. En dan is het bijna tijd voor mijn Sinterklaas America style ;)

Reacties

Reacties

Trea

Hoi Sterre, wat leuk weer om allemaal te lezen. Zo te lezen hoef je je geen moment te vervelen! Ben benieuwd of je ook Sinterklaas en Zwarte Piet daar in Amerika kunt introduceren... hihi!
Veel plezier met Thanksgiving alvast!
xx
Trea

Mieke

Hoi Sterre heb natuurlijk al veel van je verhalen gehoord maar vindt het weer net zo leuk om een keer te lezen en er staan toch altijd weer dingetjes in die ik nog niet weet.
I am proud and love you xxx

Susanne

Hai Ster,

Leuk om zo weer even een stukje van je mee te maken. Gisteren heb ik bij mama koffie gedronken en lekker zitten kletsen....ja ook over jou : )
Wat doe je t goed meid, niet alleen op school maar het totale plaatje! Ben je al een beetje gewent aan het hebben van een broertje? : )
Nou dikke knuf en veel plezier met Thanksgiving!!

Marije

Weer erg leuk om te lezen hoe het je vergaat!
Wat maak je een hoop mee, en wat een schitterende pompoen!
Geniet van alles!
Groetjes van ons allemaal????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!