sterredeweerd.reismee.nl

21 September 2014

Howdy! Vorige week zaterdag is mijn "herfstvakantie" begonnen. Ik had deze week dus lekker een weekje vakantie. Zaterdag ging ik met Miranda naar "the Avenues", dit is een soort winkel straatje achtig gebied niet te ver van waar ik woon. Ik wilde gewoon even wat doen, en Miranda moest aan een schoolopdracht werken. Toen we daar klaar waren ging ik met Miranda mee naar huis om daar nog even rond te hangen. Na een beetje overleggen met Julie en Tucker mocht ik daar ook blijven slapen. "My first American sleepover!" Zondag was ik weer naar huis gegaan en heb ik eigenlijk vrij weinig gedaan. Ook maandag deed ik weinig. Wel heb ik in kunnen pakken voor de trip die we later die week gingen maken. Dinsdag ben ik met Brianna naar de Mall gegaan. Ik moet volgens Julie en Tucker namelijk meer warmere kleren hebben. Ik wilde daar wat eten, dus ging ik bij Chick-fil-a wat halen. Het is net zoiets als KFC, alleen komt dit restaurant uit Atlanta, dus er zitten er hier een hele boel. Toen ik daar wilde pinnen werd mijn pas niet geaccepteerd, maar ik had ook geen geld meer bij me, dus ik kon er niet voor betalen. De mensen bij de Chick-fil-a vonden het erg vervelend dat ze mijn pas niet accepteerden dat ik mijn eten gratis meekreeg. Dat was nou eens service. Wel baalde ik dat ik een kleine milkshake had genomen, en geen grote. HAHA Woensdag was weer een rustige dag. Ik had niks gedaan, behalve inpakken. Donderdag gingen Julie, Gavin en ik op een mini vakantie naar het Smokey Mountains national park. We vertrokken om 8 uur 's morgens. Na iets minder dan 5 uur rijden kwamen we aan in Gatlinburg Tennesee. We hadden lunch in de cabin en gingen Gatlinburg in. Julie's vriendin Annie was met haar kinderen ook in Gatlinburg, dus we gingen met hun wat dingen doen. Als eerste gingen we met een ski-lift de berg op om zo naar beneden te kunnen kijken. Daarna gingen we naar een cabin die door de eerste settlers in dat gebied is gebouwd. De mevrouw die daar werkte zei tegen ons dat die familie op een begraafplaats lagen die dichtbij was, dus wij gingen daar heen. Nadat we daar klaar waren gingen we terug naar de cabin om ons om te kleden omdat we die avond naar de Dixie Stampede gingen. Dit is een dinnershow die eigendom is van Dolly Parton. Bij de Dixie Stampede waren er twee kanten, noord en zuid. En tijdens de show waren er een aantal spelletjes en wedstrijden waardoor de kanten medailles konden winnen. Het grootste gedeelte van de show draaide om paarden, en de trucjes die ze deden, maar er waren ook bison's, bigetjes en kippen. Terwijl je naar de show keek kreeg je eten. Dit was leuk om meegemaakt te hebben. De volgende dag werden we super vroeg wakker omdat we het nationale park in gingen. We gingen naar een plek in het park dat Cades Cove heet. Daar kun je goed verschillende dieren zien. Dus we werden wakker om 6 uur, omdat we daar om 8 uur wilde zijn. We moesten een uurtje rijden. Toen we er waren hebben we eerst wat foto's van de zonsopgang gemaakt, en zijn we verder gereden. Langs de route waren een aantal oude cabins en kerkjes. Bij een kerkje zzijn we uitgestapt en zijn we een stukje het bos ingelopen opzoek naar dieren, omdat we daar voor kwamen. Na een tijdje lopen kwamen we twee hertjes tegen. We hadden een aantal foto's gemaakt en zijn weer verder gegaan. Even later kwamen we bij een klein bruggetje aan waar veel mensen stil stonden. We wisten niet wat er aan de hand was, totdat we opeens een zwarte beer zagen. Ik ging uit de auto om foto's te maken. Nadat we de route hadden gereden zijn we naar het hoogste punt van het park gereden, waar je een stukje omhoog moest lopen. Bovenop was een grote uitkijktoren waar je op moest lopen. Hierna zijn we terug naar de cabin gegaan om even uit te rusten. Vlak bij onze cabin had je een mini golf baan, en Gavin wilde graag mini golven, dus zijn we dit gaan doen voordat we gingen eten. Na het eten zijn we nog even Gatlinburg ingelopen. We zijn naar een ouderwetse snoepwinkel gegaan, en naar nog een paar andere kleine winkeltjes. Op zaterdag gingen we in de ochtend paardrijden. Dit was erg leuk. We gingen de bergen op en af, en op sommige stukjes moesten we zelfs even door het water. Dit deden we voor een uurtje. Daarna gingen we naar een indoor waterpark waar we een paar uurtjes hebben gezwommen en van de glijbaan af zijn gegaan. Na het eten zijn we naar een Alpine Coaster gegaan. Dit is een rodelbaan. Gavin en ik zijn daar van af gegaan. Dat was leuk! Op zondag zijn we terug gereden. Onderweg zijn we gestopt bij de Cracker Barrel. Dit is een Amerikaanse Country winkel een restaurant. Hier hebben we wat gegeten omdat Julie zei dat het een echte amerikaanse ervaring is. Morgen moet ik weer naar school, dan gaat het gewone leven weer beginnen. XX Sterre

Reacties

Reacties

Wanda

Lieve Sterre, wat leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt en dat je daar ook erg van geniet. Veel succes weer op school. Ik blijf je volgen en zal af en toe en stukje terug schrijven. Ook groetjes van Lisa die doet nu havo 5 en is van de week met autorijles begonnen. Doei.

Mieke

Hé Sterre ik heb weer met veel plezier je reisverhaal gelezen. Leuke foto 's overigens vooral die met de beer.
Fijne week weer op school. Spreek je morgen. Kus

fred

Mooi verhaal weer sterre geniet van het leven daar,bij sanne is het nog steeds warm dus geen truien voor haar

evanmegg@gmail.com

He Sterre,

Wat leuk zeg om te lezen. Ook om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Geniet lekker. Liefs Ellen

Sonja

Ben wel weer klaar voor zo een leuk verhaal.... ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!