sterredeweerd.reismee.nl

Thanksgiving, Sinterklaas en Christmas!

Hallo allemaal,

De feestdagen in Amerika begonnen voor mij in November al. De vierde donderdag van November is namelijk Thanksgiving. Vroeger werd er bij Thanksgiving gevired dat de oogst goed was, en daar waren ze dankbaar voor. Nu is het meer het dankbaar zijn voor elkaar.

Voor onze thanksgiving hadden we niet een geheel traditionele Thanksginving. Een traditioneel Thanksgiving dinner bestaat uit: kalkoen, verschillende ovenschotels(cassaroles) deze bestaan vaak uit zoete aardappel en snijbonen, en pumpkin pie en appel taart.

Natuurlijk hadden we de kalkoen. We hadden ook iets met zoeteaardappel erin, maar niet de traditionele manier. Normaal zouden er dan marshmallows opzitten. Wij hadden iets met appel erdoorheen. We hadden ook spruitjes en een salade. En natuurlijk pumpkin pie.

Tucker's moeder kwam naar Georgia voor thanksgiving en is hier een paar dagen gebleven. Op de dag van thanksgiving zelf hebben we niet veel gedaan. We hebben de Macy's holiday parade gekeken. Dat is een grote parade met verschillende karren en ballonen die met de feestdagen te maken hebben, en we moesten natuurlijk het eten voorbereiden.

Na thanksgiving kwam Sinterklaas, mama en papa hadden wat dingen voor mij opgestuurd. Op 5 december had ik wat cadeautjes voor de familie. Ook had ik hutspot en gehaktballen gemaakt, en we hadden pepernoten, schuimpjes en marsepein. Julie en Tucker vonden het erg leuk dat ik deze feestdag met hun heb gevierd.

Met de kerst waren we in Florida bij de familie van Julie en Tucker.

Vrijdag was mijn laatste schooldag van dit semester. Ik had vrijdag en donderdag finals. Daardoor hadden we een verkort rooster en konden we op vrijdag middag vertrekken. We kwamen 's avonds laat aan.

Zaterdag hadden we een bruiloft van Julie's zus Chasity, en ik heb een beetje rondgelopen rond een winkelstraat in de buurt van Orlando. We zaten net buiten Orlando in Altamonte Springs.

Zondag gingen we naar New Smyrna beach, hieer hadden we een hotel kamer voor de nacht. We zaten op het strand. In de ochtend was het lekker weer en hebben we op het strand gezeten, maar in de middag werd het iets minder en ijn we in de hotel kamer gebleven.

Maandag gingen we naar twee van de drie disney parken. We gingen naar Animal kingdom en naar Epcot. In de ochtend verzamelden we bij de ouders van Julie, we gingen met een grote groep, dus dat was een centraal verzamel punt. We gingen met de zus van Julie, en haar man en kinderen. Met de andere zus van Julie waarvan we naar de bruiloft geweest waren. Met de ouders van Julie, en een nicht van Julie. In totaal waren we met z'n twaalven. We gingen eerst naar animal kingdom. Daar gingen we als eerst op de safari ride. Daarna gingen we in de Mount Everest ride. Dat was een achtbaan die ook achteruit ging. Voor lunch gingen we naar een van de hotels om daar te eten. 's Middags gingen we naar Epcot. Daar hebben we een paar rides gedaan, en hebben we ook een show gezien. We zijn daar gebleven zodat we 's avonds het vuurwerk konden zien. Toen we terug gingen was iedereen verschrikkelijk moe.

Dinsdag gingen Julie, Tucker, Gavin en ik naar Universal Studio's Islands of Adventure. Dit is het park waar ze ook de Harry Potter attracties hebben. We hebben daar de hele dag rondgelopen. We konden niet alle achtbanen rijden, omdat Gavin nog iets te klein is, maar de achtbanen waar Gavin niet in kon wisselden we af, zodat ik wel overal in kon waar ik in wilde. Het park was erg druk, maar gelukkig hoefden we niet te lang in de rij te staan.

Op kerstavond gingen we naar de tante van Julie. Haar familie is pools, dus daar vierde we een pools kerstavond diner (Wigilia). Hie hadden we veek verschilende soorten vis op verschillende manieren bereid.

Op eerste kerstdag hadden we natuurliijk cadeautjes van de kerstman die we open moesten maken. 's Avonds gingen we naar de ouders van Julie, daar hadden we een kerst diner met de hele familie.

Mieke

Hoi Star, je blog weer gelezen. Je hebt weer erg veel leuke dingen gezien en gedaan. Op naar oud en nieuw. Veel plezier bij Miranda. Have fun :-)

susanne

Heeee Ster!wat heb je weer veel beleefd! Leuk hoor!! Op naar 2015!! Veel plezier xx

Trea

Ja wederom weer erg leuk om te lezen. Hoeveel kilo ben je aangekomen na al die eetfestijnen? Hihi.... Alvast een hele leuke jaarwisseling (zonder vuurwerk..?).
Liefs,
Trea

Christine

Hoi Sterre. Hartstikke leuk om je verhalen weer te lezen. Je hebt toch maar mazzel met je gastgezin, zeg! Morgen is het al weer 31 december. De hele familie Thoma wenst je voor het nieuwe jaar veel geluk, gezondheid en plezier.
Groetjes,

fred

Wat een verhalen weer have funwant voor je het weet is het mei geniet en ik zit spanming op je volgende verhaal te wachten

Ivon Lijten

Hoi Sterre

Goed bezig. Wij hebben afgelopen week aan zee doorgebracht. Volgens Borg was laatste keer dat hij met ons op vakantie ging. Komende zomer gaat hij natuurlijk al zijn eigen gang. Heel veel liefs Ivon

Borg

Hoi Sterre klinkt erg leuk allemaal nog maar een paar maandjes en dan ben je al weer hier en niet te vergeten je achtiende verjaardag komt eraan. Alvast gefeliciteerd!

Christine

Vandaag ben je jarig. Gefeliciteerd. Have fun!

Marije

Lieve Sterre, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wat heb je weer een hoop leuke dingen gedaan, je geniet volop!
Wij zijn net terug van een skivakantie in Frankrijk, ook erg leuk :-)
Veel liefs van ons allemaal!